MİCROSOFT EXCEL

 excel ile ilgili görsel sonucu Office programı bir ofis tarafından kullanıla bilecek 5 program içerir . bunlardan biri de Microsoft Excel'dir.  1995 yılında oluşturulan bu ofis programının 5 programı şunlardır :


  •  Microsoft Excel
  • Microsoft PowerPoint
  • Microsoft Outlook
  • Microsoft Access
  • Microsoft Word
MİCROSOFT EXCEL NEDİR ?
   Bir hesap tablosu programıdır.her türlü matematiksel işlemi yapabilir dökümana dökebiliriz.Excel her türlü veriyi tablolar , listeler halinde tutma , hazırlama , dökümana dökme ve bu verilerle ilgili ihtiyaç duyacağınız tüm hesaplamaları ve analizleri yapma imkanı sunan uygulama programıdır.excel sayesinde verilerle ilgili grafikler çizebilir , kolay ve hızlı bir şekilde raporlar , özetler , hazırlayabilir, istenilen verilere ulaşabilir,sıralayabilir sorgulayabilirsiniz. excel 'de veriler , açılan dosyalarda saklanır. Dosya uzantısı xls 'dir.

microsoft excel türkçe yapma ile ilgili görsel sonucu
ÖRNEK RESİM 1


EXCEL'İ NASIL BAŞLATIRIZ ?
  Excel97 nin birçok sürümü vardır. Biz burada genel bir tanıtım yaparken sürümlerden birine ağırlık vererek biraz daha derin inceleyelim . Ağırlık göstereceğimiz sürümü : Windows9x
Ana sayfada sağ tıklayarak yeni komutuna basıyoruz . oradan microsoft excel i seçerek dökümanımızı açıyoruz veya
Başlat menüsünden  'programlar' komutuna gelin ve sağ tarafta açılan bi alt menüden microsoft exeli tıklayalım.

Evet , dökümanımıza başlayalım...



 ÖNCE ;

TEMEL KAVRAMLAR 
     Çalışma Kitabı  : Excelde oluşturulmuş bir dosya , bir çalışma kitabıdır.
     Çalışma Sayfası : Çalışma kitapları için açılan pencerelerin her birine  çalışma sayfası denir.
     Satır,Sütun          : Excel sayfası satır ve sütunlardan oluşur. dikdörtgrn şeklinde olan her bir kareyi sütun ve satır olarak istediğimiz kadar büyültüp küçültebiliriz. bahsettiğimiz bu satır toplam 16384 tane iken sütunlar 256 tanedir.
     Hücre                   : Satır ve sütunların çatıştığı yere denmektedir. Formül Çubuğu üzerinde bulunan hücre adresi bölümünde hücrenin adı yazar. hücre içeriği de formül çubuğunda gözükür. sol tarafta ' satır numaraları ' 1,2,3,... şeklinde ; sütun ise A, B,C,.. şeklinde gösterilir. 

Birlikte mevcut bir çalışma kitabı açalım ...

Dosya sekmesine tıklayarak Aç komutuna basalım. aç iletişim penceresi açılacaktır. bu iletişim penceresinde açmak için belgenin üzerine sora da Aç düğmesine tıklayalım. ya da belgenin üzerine çift tıklayalım.  ( açmak istediğiniz belge başka bir klasörde ise Bak bölgesindeki ok işareti üzerine tıklayın ) 


 SATIR SÜTUN BOYUTLANDIRMASI :

   Çalışma sayfasında kullanılan sütun genişliklerini ayarlamak için ;
1.Yöntem :
  •  sütun başlıkları üzerindeki çizgi üzerine gelinir.imleç iki ucunda ok olan artı işareti biçimine gelince farenin sol tuşuna basılır ve parmağımızı kaldırmadan genişletmek için sağa , daraltmak için sola çekilir.
2.Yöntem :
  • Genişletmek ya da daraltmak istediğiniz sütunlardan en az birer hücre seçin . 
  • Biçim menüsünden ' sütun-genişlik' komutunu seçin
  • Ve son olarak sütun genişliğine 15 yazıp Tamam düğmesine basın .
   Çalışma sayfasında kullanılan satır yüksekliklerinin ayarlanması için ;
1.Yöntem : 
  •    Sütun Başlıkları arasındaki çizgi üzerine gelin.
imleç iki ucunda ok olan artı işareti biçimine gelince farenin sol tuşuna basın ve parmak kaldırmadan genişletmek için sağa , daratmak için sola tıklayın  

2.Yöntem :  
  • Yükseltmek ya da alçatmak istediğiniz satırlardan en az birer hücre seçin .
  • Format menüsünden Row (satır) ve oradan Height' (yükseklik) tıklayın .
  • Satır yüksekliğine 15 yazın ve OK düğmesine basın. 
  •  
SATIR-SÜTUN-EKLEME VE SİLME 
  Bunun için ; 
  1. silmek istediğiniz satır , sütun veya hücreyi seçin .
  2. ' Düzen, Sil ' komutuna tıklayın .
  3. karşınıza gelen sil penceresinden hücreleri sola ötele -hücreleri yukarı ötele-tüm satır-tüm sütun , seçilip tamam düğmesine basılır.
  4.  
 HÜCRELERİ HİZALAMA VE BİRLEŞTİRME
 örnek bir döküman oluşumunu adım adım yapalım ...
  •  
  1. B2  hücresinden G2 hücresine kadar olan alanı işaretleyiniz.
  2. biçim menüsünden hücreler komutunu tıklayınız 
  3. yeni açılan sekmede hizalama sekmesini tıklayın
  4. derece kutusundaki değeri 45 e getirin ve tamam dğmesine basın.
  •  
  1. C4 hücresinden G10 hücresine kadar olan alanı işaretleyiniz.
  2. biçim menüsünden hücreler komutu ve daha sonra hizala sekmesini  tıklayınız.
  3. burada yatay bölümde ortalayı seçin dikey bölümde de  ortalayı seçip tamam a tıklayınız .
  •  
  1. B1 hücresine  ' Haftalık Ders  Programı ' yazalım ve daha sonra B2 hücresinden G2 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
  2. biçim menüsünden hücreler komutunu tıklayın.
  3. hizala sekmesinde hücreleri birleştir seçeneğini işaretleyin ve tamam düğmesine basın .

  1. A2 hücresinde Anadolu lisesi yazın.
  2. daha sonra A4 hücresinden A10 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
  3. biçim menüsünden hücreler komutunu tıklayın.
  4. hizala sekmesinde yatay bölümde ve dikey bölümde orta yı seçin
  5. metni kaydır ve hücreleri birleştir seçeneğini işaretleyin ve tamam düğmesine tıklayın.

Not: 
  •  Yazı tipi ayarları , rengi gibi özellikler için giriş sekmesinde yazı tipi bölümüne bakıp istediğinize göre ayarları yapabilirsiniz
  •  Eğer hazırladığınız çalışma sayfalarını sizden başka birileride kullanmış ise ;i bazı verilere ilişkin açıklamalarda bulunabilirsiniz.bu gereksinimi karşılamak için excel bize not iliştirme olanağı sunmaktadır.

OTOMATİK BİÇİMLENDİRME :

KOPYALA-YAPIŞTIR / KES
  1. çoğaltmak istediğiniz hücreleri seçin ,
  2. sağ tıklayarak kopyala-kes komutuna tıklayın
  3. yapıştırmak istediğiniz hücreye tıklayın
  4. ve sağ tıklayıp yapıştır komutuna tıklayın.
  5.  
 FORMÜL HAZIRLAMA VE KULLANMA 
Formül kullanmak için önce içeriği formül ile belirlemek istenen hücre aktif duruma getirilir 
örn: A1 VE A2 hücrelerini toplayalım 
önce herhangibir hücreye tıklayıp '  ' yapalım , sonra A1 hücresine tıklayalım sonra toplama işareti olan + ' yı tıklayıp A2 hücresine tıklayalım daha sonra enter dememiz yeterli olacaktır . bu formülü daha sonra hücreye tıklayarak yukarı sol köşede görmemiz mümkün .  


 Bu anlattıklarımızı video ile pekiştirelim ...




ve :)

ayrıntılı bilgi için (kaynakça) :
http://www.excel.web.tr/f14/excel-nedir-ne-e-yarar-t43018.html 
  



 














Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Microsoft Word ne işe yarar ?

PowerPoint Görünüm Menüsü

Microsoft Word Soru 1-